Évek óta sikeresen működő módszertani modullal pályázott, így
elnyerte az ún. „Mentoráló Intézmény” címet a Kőrösi Csoma Sándor
Általános Iskola és Gimnázium. A részletekről teljesebb képet az iskola
igazgatójának beszámolója alapján kaphatunk.
Mint azt dr. Hicz János intézményvezető elmondta:
programjuk - melynek neve Kőrösi Mozgásfejlesztő Modell azaz KMM -
válasz a beiskolázási kerületünk gyermekeinek igényeire. Ugyanis mint
ismeretes, az első osztályban elsajátítandó tudásanyag hatalmas,
iskolássá válni pedig mentálisan is egy komoly érési folyamat eredménye.
Az ehhez szükséges készségek és képességek kialakítását igyekeznek
terápiás fejlesztő tornával (ez maga a KMM) megsegíteni, amely játékra
és mozgásra épít, a feladatok egymásra épülnek, a gyerekek képességei
szerint fokozatosan nehezíthetőek. A program egyébként összhangban áll
az óvodai nevelési tervvel, és nagyban segíti az iskolai fejlesztést.
A Mentoráló Intézmény címet elnyerő Kőrösi Csoma
Sándor Általános Iskola és Gimnázium felkereste Prohászka Istvánnét, az
Aprófalva Óvoda vezetőjét, aki azonnal vállalta adoptáló intézményként
az együttműködést, ilyen formán pedig az óvoda a Kőrösi iskola
mentoráltja lett, a KMM módszere ennélfogva nemcsak a kőrösis diákok,
hanem az Aprófalva óvodába járó gyermekek számára is elérhetővé vált.
Hicz János igazgató utalt arra is, hogy a KMM abban
tűnik ki a kerületben fellelhető egyéb mozgásterápiás lehetőségek
sorából, hogy általa azon családok is segítséget kaphatnak, akiknél
anyagi vagy egyéb okokból kifolyólag nem megoldható a gyermek külön
fejlesztése.
forrás: www.rakosmentetv.hu