− A téli gumiabroncs szükségességéről és használatáról nem lehet
eleget beszélni és szerencsére egyre többen ismerik fel: a hideg
évszakokban használt abroncsok mintázata és anyaga eltér a nyári
időszakban felszerelttől. A téli gumiabroncsot nem elsősorban a havas
úton történő könnyebb haladásra találták ki, hanem arra, hogy a 7 °C-nál
hidegebb aszfalton is kellő tapadást biztosítson.
− A
gumiabroncsoknak nem használ a téli-nyári le, illetve felszerelés, ezért
érdemes külön felnit vásárolni mindkét szett számára. Javasoljuk, hogy
télen ne használjunk könnyűfém felnit, hanem csak acélfelnit. Ha a
tavaly használt téli abroncsokat szereltetjük fel, győződjünk meg azok
kifogástalan állapotáról: ha megfelelően tároltuk őket, és a
profilmélységük legalább 4 mm mély, elvileg nem érhet bennünket
kellemetlen meglepetés, de ha kétségeink vannak, forduljunk
szakemberhez.
− A nem használt kerekek elhelyezése: a felnire
szerelt gumiabroncsokat felfüggesztve vagy egymásra helyezve kell
tárolni. A leszerelt abroncsokat viszont állítva, de rendszeres
időközönként megforgatva tegyük el a következő szezonig. A
gumiabroncsokat hűvös, hőforrásoktól legalább egy méterre lévő, száraz,
pormentes, lehetőleg sötét tárolóban vagy ahol erre mód van, a
szakszervizben raktároztassuk.
− Aki hegyes-dombos területen
lakik, vagy kora reggel indul dolgozni, annak nem kell megvárnia az
abroncsserével a valódi hideget. Október második felében már nem korai
felszerelni a téli szettet, ráadásul ilyenkor még jó eséllyel a sorban
állás is megspórolható.
− Az abroncsokat nagyjából három
kategóriába sorolhatjuk: budget, közepes és prémium minőség. Aki
kisautójával keveset autózik, az nyugodtan választhat az olcsóbb
polcokról is, a nagy gyártók termékeiben megbízhatunk. Aki sokat autózik
és erősebb – nagyobb forgatónyomatékú – motor van az autójában, az
válasszon jobb minőségű abroncsot. Ezek biztonságosabbak,
gazdaságosabbak és csendesebbek, ráadásul az élettartamuk is hosszabb
lehet. Az új abroncsoknál kötelező energiatanúsítvány könnyen
áttekinthetően tájékoztat az üzemanyag-hatékonyságról, a vizes úton mért
fékútról és a gördülési zajról.
− Az úgynevezett négyévszakos
abroncs kompromisszum: az anyagának összetétele, a lamellák profilja és
azok mélysége inkább a nyári gumiabroncsokéhoz hasonló.
− Jelentős
mennyiségű hó esetén ajánlott a hólánc, amely felszerelését érdemes
otthon, indulás előtt begyakorolni. Egyes országokban a hólánc kötelező
felszerelés. A határ másik oldalán ellenőrizhetik meglétét, sőt azt is,
hogy a gumiabroncshoz illő méretűt tartunk-e a csomagtartóban.
−
Ha a gumiabroncs csere kapcsán úgyis a szervizben járunk: nézessük meg a
fékbetéteket, cseréltessük le a nyári ablakmosó folyadékot télire,
ellenőriztessük a fagyálló folyadék fagyáspontját, valamint szintjét és
szükség szerint állítassuk be. A nyáron gondmentesen „dolgozó”, de 4-5
évnél régebbi akkumulátor teljesítménye télen már kevés lehet a motor
indításához, ezt is érdemes megnézetni.